Chili con linser

2011-03-29 @ 12:40:39

Efter att varken behövt laga mat eller handla på 5 veckor så var det faktiskt kul att få göra det :P. Åkte och storhandlade igår och det var konstigt att ingen packade kassarna vid kassan (i Kenya så står det en och packar alla kassarna, snacka om service!!).

Idag bestämde jag mig för att testa på något "nytt" i matväg, kocken som var med oss de flesta veckor i Kenya serverade en jättegod linsgryta en dag så jag testade nått liknande idag. Hans var dock mycket godare och smakrikare men min var inte helt fel den heller ;P. Snabbt och lättlagat är det också, vilket jag tycker är kanon.

Recept
1 dl röda linser
3 dl vatten
1 burk vita bönor i tomatsås
1 burk krossade tomater
Fryst grönsaksblandning
1 grönsaksbuljongtärning
Salt
Peppar
Chilipulver
Paprikapulver

Koka linserna i 5-10 min, tillsätt sedan vita bönor, krossade tomater, buljongtärning och frysta grönsakerna (så mycket som du vill ha). Krydda efter behag. Låt allt sjuda tills grönsakerna har blivit varma. Servera med kokt ris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0