skogen

2011-02-09 @ 20:02:30

Idag var det dags för ett besök i skogen för att kolla på ja just det skog. Har sett en himla massa gran och ännu mera gran, några tallar och björkar och lite ekar.
Skogsbesöket började bra då A lyckades parkera bilen i diket (vad jag garvade, jag fick även ta mig ut genom förardörren (sätt i passagerarsätet)... Bilen kom upp ur diket med lite putthjälp.

Kalhygge, ~5% av träden/ha ska sparas. Man måste även återplantera skog inom 3 år efter avverkning.


Efter att vi tittat på skog i olika åldrar så begav vi oss hem till kursledaren och han hade en stor fin ek mittemot huset.


Som tur var så hade han även lite höns på gården så att vi djurmänniskor fick fårat djurbehov stillat. Grisen och tjuren hade slaktats igår vilket även syndes då diveres delar/organ låg på gårdsplanen (ja han är lite speciell)...


The man himself har klättrat upp i det blivande tropiska växthuset och predikade lite om bygget.


Jag hittade även lite rördelar från mitt jobb (hmf, inte behandlas de direkt med respekt när de ligger så här ;P)


Efter lunchen och efterrätten som lagades av the man himself så gick vi vidare in i skogen, där var det bla en våtmark och ytterligare en stor ek
 

Som sista punkt för dagen så for vi till ett naturreservat med en massa ekar


Vi hade en jäkla tur med vädret, strålande sol och vindstilla. En perfekt dag att vara ute på.


Kommentarer
Postat av: Emilianbettina

Hello! If you want exchange links with my website, contact me please. I can install your link

2011-09-27 @ 06:52:53
URL: http://emilianbettina.blogminds.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0