a long day

2010-10-07 @ 20:37:22

Har tillbringat hela dagen i skolan, först föreläsning mellan 9 och 14 sedan var det projektarbete till 17. Har även fortsatt med projektarbetet nu när jag kom hem. Det ska in på måndag och vi har några bitar kvar att göra, dock har vi ingen plats att skriva dessa på då vi är upp i begränsningen på antal ord... Det blir alltså att ta bort lite text, omformulera meningar så att det blir kortare osv.

Skulle innan jag gick hem från skolan skriva ut lite handouts tillhörande vissa föreläsningar, visst låter det enkelt men det var det inte kan jag säga. Jag och SH tar varsin dator och loggar in, jag får inte upp några ikoner på skrivbordet men startmenyn kommer fram dock går den inte att trycka på... Liknande problem för SH. Vi försöker med några andra datorer men där går det inte ens att logga in utan den bara säger applaying your personal settings. Inte nog med det utan de flesta datorer går inte ens att använda då de håller på att spara inställningar från en tidigare användare. Vi fortsätter med att försöka på några andra datorer, det går inte heller. Pratade med personalen i biblioteket men de visste inte vad som var fel. Tillslut lyckades vi logga in med ett gästid som vi fått av personalen och kan då skriva ut via det. Ett jäkla strul men iom att vi använde gästidet så behövde vi inte betala för utskrifterna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0