8e arbetsdagen i rad

2010-07-27 @ 14:53:17

Imorse när klockan ringde strax efter 7 var jag mera död än levande men upp kom jag. Var i stallet till strax innan kl 8 och började släppa ut alla hästarna som skulle ut (RS 6 hästar som är hemma samt så hade 8 st privitare köpt utsläpp). Sedan var det bara att börja mockan och fixa käk till Rs-hästarna, gick fortare än vad jag trodde. Mockartakterna sitter i sen kliniken ;). Sedan tog jag tag i RS-lösdriften, kommer ihåg när jag jobbade förra sommaren hur jäkla mycket mygg det var där ut men nu var det inge alls, skönt

Efter allt mockande var jag upp till betet och kollade de som går kvar där, ena ponnyn ville förlja med mig hem till stallet igen tror jag. Hon var väldigt efterhängsen när jag gick mot grinden igen medan de andra stannade kvar där de stod.

Nu ska jag åka och plocka in RS hästarna, rida P (RS häst som jag har på "tillridning") samt skotta de gigantiska högarna som har bildats i dyngcontainer så att de kan tömma den imorgon...  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0