Transitions

2010-12-06 @ 20:57:54

I helgen hade vi besök av en belgisk internationell dressyrryttare som höll träningar hela helgen. Han tränar själv för the master him self, Gal! Jag fick möjligheten att vara med och rida för honom både igår och i lördags, hästen jag red hade jag bara suttit på 3 ggr a 20 min innan och det är en väldigt speciell häst. Var lite synd att L inte är helt i kondition igen efter hennes senaste skada (sparkatsig på benet), men är väldigt glad att jag fick låna V! Ägaren till V var supernöjd med helgens träning, vilket glädjer mig otroligt mycket, kul att man gör ett bra jobb.  

Då hästen inte är jätteutbildad så var fokus mest på basgrejer, övergångar. Han blir även väldigt lätt spänd och larvar sig för småsaker vilket vi också jobbade på. Fick många bra tips och problemen löstes till stor del, är nöjd med hela helgen. Lilla V var ganska trött i går, han fick verkligen jobba hårt. I lördags var träningarna jätte försenade och jag klev av hästen halv elva på kvällen. Jag satt på läktaren hela lördagen och sög in allt, riktigt inspirerande!

Några (kassa)bilder tagna från filmen (som inte vill laddas upp på sidan jag brukar ladda upp den på :/)
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0