snösmak

2010-12-12 @ 18:27:21

Igår var jag & L samt C & S ute på en ridtur i det härliga vintervädret. Vi red över fältet och mot grinden som leder till kohagen, vi travade genom hela kohagen för att sedan gå genom griden på andra sidan och in i skogen. Det första snöplogen L gjorde i skogen var att vika in öronen och gå genom en snöbeklädd gran vilket gjorde oss både till snögubber, C & S slapp därmed all snö... När vi kom ut på ängen som finns på andra sidan skogen så vek vi av in i skogen igen och mot kanalen för att sedan följa den tillbaka till griden och kohagen igen. Denna del var intressant...

Jag hade termobyxor och endast barbackagjorden (som inte brukar spännas alltför hårt) på L vilket gör att det blir ganska halt att sitta. L och jag skulle passera ett träd med en låg gren vilket gjorde att jag var tvungen att huka mig, då tar L ett kliv åt sidan och jag känner hur jag glider... Ja det var bara att följa med och landa i snön ;P. Barbackagjorden och ridtäcket satt nu nästan under magen, L glodde på mig och undrade vad jag gjorde ner i snön. C missade allt (då S inte har det högsta tempot och var en bit bakom) och såg mig sittandes garvande i snön med en mycket förvånad L bredvid mig. Var bara att leta reda på första bästa sten och kliva upp igen ;)

När vi åter kom till kohagen så tog vi lite trav (hm, trav och trav, L var supertaggad så det blev även lite galopp) igenom den och mot nästan grind, då passar tanten S på att göra en bock och C håller på att också få smaka på lite snö. Vi fortsätter sedan i skritt hem över fältet igen och det är två helnöjda hästarna (och ryttare) som återvänder till stallet.


En riktigt charmerande bild på L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0