skitgöra

2010-12-17 @ 10:10:27

Började med att tillbringa gårdags förmiddagen i skolan och då löste jag bla en kompis lyxproblem. Hon hade nämligen fått två jäkligt bra jobb och kunde inte bestämma sig om vilket hon skulle ta. Efter stor ångest så lyckades hon bestämma sig med hjälp av mig och R. Verkligen ett lyxproblem!

Eftermiddagen tillbringades på dyngbandet nere i gropen på kliniken, jag och R skulle skotta det. Nu var det då inte ovansidan som skulle skottas utan undersidan... Vilket beyder att det tunga bandet ska lyftas upp och sedan ska man försöka ta bort all skit som ligger packat under. Att lyfta bandet är inte det enklaste och man kan bara typ bända upp lite åt gången. R lyckades mes att göra en riktigt fin vurpa där uppe ;P. Vi kom på taktiken och fick riktigt fart på det hela, lättast var att en bände upp bandet och den andra tog loss skitkakor med händerna (som var försädda med dubbla plasthanskar ska noteras), vaktmästaren var riktigt impad att vi hade lyckats få rent så mycket på så kort tid (50 min). Efter det så var vi kvar och städade ut coh desinficerade en isolering samt sanerade halva kliniken (en lång gång plus en massa småstallar). Blev några fina extra timmar och kul hade vi även om det var ett riktigt skitgöra.

När jag kom hem så var det bara att ta tag i korridorsstädningen som vi hade igår kväll inför dagens inspektion. Riktigt kul hade vi, vilket vi brukar ha när vi alla städar korridoren tillsammans. Nu är det riktigt rent och fint. Jag och Re rensade bla i förrådet och vi hittade en kasse med riktigt gamla retro kläder. S the dog fick leka modell:  



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0