tillbaka

2010-08-29 @ 15:48:59

Imorgon börjar universitetsstudierna igen och nu har jag installerat mig hemma i rummet efter sommarens jobbande. Är en hel del förändringar här hemma i korridoren, en massa nya som flyttar in (nu är jag den som har bott längst här, alltså är det jag som bestämmer ;P). Saknar dock alla mina gamla kombos, nu är det ingen skitglad V the dog som möter en när man kommer hem, ingen D att snacka skit med och vem ska ta över matlagningskaoset efter L? Men det blir säkert bra det här också. Har träffat två nya, J från Tyskland samt A som flyttar in i Ls rum och de verkar vara trevligt folk. Återstår 2st innan vi blir fulltaliga igen.

Mitt rum har varit i ett enda kaos, packning högt och lågt, men nu har jag packat upp och fått i ordning på det mesta. Nya gardinerna sitter i fönstret (dock blev det inte som jag tänkt då IKEA gardinerna som såg bra ut i katalogen inte så lika bra ut i verkligheten) och jag är ganska nöjd. I badrummet luktar det asis (stället på skolan där man dissikerar döda djur) och jag vet inte vad jag ska göra åt det men antar att det är avloppet som luktar, förhoppningsvis så ordnar det sig när det börjar användas igen. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är jag i stort behov av en till bokhylla, just nu används golvet som bokförvaring. Får fortsätta klura på en lösning...

Imorgon är det som sagt dags att återgå till vardagen igen, ska bli trevligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0