first day at school

2010-08-30 @ 21:54:44

Idag var det då dags att börja pluggandet igen, äntligen efter 4 års slit är det dags för en kurs som bara handlar om hästar ;P. Förhoppningsvis så uppfyller kursen mina förväntningar. Det som kommer att avverkas är träningsfysiologi, biomekanik, avel, foder, beteende ja allt typ.

Dagen började med lite kort intro om kursen och vi som ska gå kursen fick göra en kort presentation av oss själv och våran hästbakgrund. Sedan hade vi en introföreläsning om hästsverige med han som ingen har sett ;P

Känns som om jag har pratat engelska hela dagen lång, kursen går på engelska, på lunchen snackade jag med den pratglade tysken i korridoren och det samma nu på kvällen. Snart kommer jag väl även att drömma på engelska...

Imorse på väg till skolan träffade jag korridors D (som iofs nu flyttat ut), han iaf snacka lite med honom innan det var dags att skynda iväg till uppropet. Nu på kvällningen har jag catchat upp med S, vi var ute på en 2 timmars promenad. Har sett delar av Gottsunda och Sunnersta som jag aldrig sett förr. Trevligt att vidga sina vyer lite mera. Självklart var busan U med och traskade. Verkligen trevligt att träffa alla igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0