en riktig fredag

2010-08-06 @ 22:08:54

Klev av jobbet imorse klockan 6, mina 17 arbetsdagar i rad är nu äntligen över. Skönt att ha en "riktig" fredag denna vecka och kunna vara ledig över helg plus två dagar till. Under mina lediga dagar ska jag hinna besöka Uppsala samt rida en hel del hästar, nått mer spännande blir det nog inte...

Var ner till stallet och red P när jag vaknat efter skiftet, han börjar bli riktigt fin. Första dagen kunde vi ju varken svänga höger eller vänster samt gasen och bromsen var urfunktion. Nu funkar det mesta, dock är det lite bromsproblem fortfarande. Han är verkligen positiv vilket gör allt mycket lättare. Även hanteringen börjar funka bättre och bättre, han är inte lika bufflig och ska inte smaka på allt (inklusive mig) längre. En riktigt härliga grabb är det även om jag höll på att "ge upp" de första dagarna ;P

För Ls del blev det tömkörning, hon såg ganska trött ut så det blev bara lite lätt arbete med lite inslag av galoppfattningar. Riktigt fin var hon och hon kunde gå riktigt lågt i formen i traven och jobba på bra.

Imorgon blir det som sagt stallet (som vanligt), då ska P och F ridas. Ska nog ta mig en sväng till stan om jag hinner och beställa en iphone 4. Förhoppningsvis är det sol ut så att brännan kan bättras på lite, just nu känner jag mig vit...  

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0