Påskhelgen

2010-04-05 @ 20:47:20

Nu är påskhelgen snart slut och jag vet inte riktigt vart dagarna har tagit vägen?!? Känns som om jag har haft fullt upp med alla träningar, agerade som chaufför åt två ponnyer och hästar hit och dit.

Chaufföruppdraget var händelserikt må jag säga. Två ponnyer skulle transporteras till en hopptävling 4,5 mil norrut. Mitt ekipage bestod mig samt de två barn som skulle tävla för första gången, två kompisar till dem och så hade jag ju de två ponnerna på släp. I en annan bil mot tävlingsplatsen åkte det ena barnets föräldrar och den andres skulle komma till hon startade. Det började med att den ena ponnyn krånglade vid lastningen hemma på morgonen, den var nog inte van med att åka i en transport med frontilastning. Allt gick sedan bra i det glashala väglaget tills vi kommit dryga 3 mil, då "dör" bilen (Mercan) och jag kan endast köra i 30 km/h100 vägen med vajer och 2+1 filer, lovely. För att göra en lång historia kort blev vi tvungna att byta dragbil (=en stor skåpbil med en skum växellåda) vid en lämplig plast (där ponnyerna kunde lastas ur) efter 100 vägen. Ponnyn som krånglade vid inlasntningen fortsatte att krångla, lagom roligt när man nästan står på vägen och ska lasta... Vi kom fram till tävlingsplasten 40 minuter senare än beräknat. Men barnen hann göra sina starter och vi kom helskinande hem.   

Tacka vet jag volvo, det är bilar att lita på ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0