FEK

2009-09-05 @ 09:50:55

Lyckades inte slumra alltför länge igår, men var förvånansvärt pigg ändå tycker jag. På eftermiddagen hade vi en 3 timmars företagsekonomiföreläsning. Kan bara säga att jag är glad att jag valde den inriktningen som jag gjorde och inte ekonomiinriktningen. Föreläsaren var riktigt bra och verkligen försökte göra ämnet intressant och lyckades väl till viss del, men nja ekonomi är inget för mig. Är säkert bra att kunna och det gör att jag ev funderar på att läsa någon ekonomikurs även om det verkligen är boring. Igår fick vi lära oss om soliditet, likviditet, rentabilitet, hur balans- och resultaträkning görs (tack småföretagandekursen på gymnasiet för det lärde jag mig där) mm mm.

Tog sedan bussen mot byn, trodde det var träning inför idag för min del. Men icke, de hade glömt att "meddela" mig ändringen, trött som ett as hjälpte jag till lite när de andra tränade. Åkte sedan hem och grejade lite. Somnade inte förns efter 23-tiden...

Idag är det jubileum så det blir stallet för min del på eftermiddagen, ska även skritta L en sväng. Ingen fest för mig ikväll, är inte pepp och imorgon väntar en dressyrtävling för ponnytjejen jag brukar hjälpa ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0