Lördag

2009-10-03 @ 19:10:24

Iförd stallkläder, vinterjacka, pannband och vintervantar satte jag mig på cykeln och cyklade till stallet tidigt (kl 8) denna kalla morgon (-5 grader). Undrar vad ska ha på mig när den riktiga vintern kommer då jag redan nu använder min "vinterutrustning"?

Väl i stallet tog jag ut några hästar, fixade (mocka, hökassar, betfor mm) till de 3 hästarna (L, C och T) som jag skulle sköta, snackade lite skit, hjälpte till med vaccineringen av en hög RS-hästar och gick sedan en promenad med L. Sedan var klockan nästan lunch och jag cyklade hem igen. Efter lunchen åkte jag tillbaka till stallet, denna gången tog jag bilen, och red de 3 hästarna (Z, C och T) jag skulle rida. Strax innan kl 17 var jag åter hemma igen. Blev verkligen en heldag i stallet.

Blir en även idag en tidig kväll, måste vara i stallet halv 8 imorgon om jag ska hinna rida i ridhuset innan lektionerna börjar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0