Bibliotek

2009-10-19 @ 20:04:02

Dagen har tillbringats med att jag diverse böcker åt S (var en timme i skolan först...). Vi började med att besöka Carolina Rediviva där vi trodde att böckerna fanns, det visade sig att vi var helt fel. En bok fanns på ILU, en på Karin Boye, två på BMC och den sista på juridiska. Vi började med att beblanda oss med en massa teologeroch allt vad det nu är i Engelska parken för att besöka Karin Boye biblioteket. Kändes inte riktigt bekväm i denna miljö, tacka vet jag SLU. Lånade iaf boken och fortsatte våran jakt med att åka till ILU. Väl där så käns det som om man kommit till gymnasiet igen, aldrig att jag skulle vilja läsa till lärare på detta ställe alltså (tacka vet jag SLU igen). Där hittar vi inte boken och frågar i informationen om den, ja och då visar det sig att de bara lånar ut boken till lärarstudenter pga att det försvann väldigt många exemplar när de lånade ut den till andra. De lånade inte heller ut den till en polisstudent...
Efter detta misslyckande begav vi oss till BMC, här kändes det verkligen hemma och detta ställe hamnar på plats ett av dagens besökta platser (de andra är inte ens värda att rangordna). Böckerna hittades och det lånades även några till. Sedan gick vi en sväng på stan och istället för att springa iväg till juridiska så inhandlades boken på Akademibokhandeln. 

Jag har jagat efter ett hårnät under dagen, men det var verkligen utan lycka. Fanns varken på Sporren eller Lantmännen. Har hittat hårnät på nätet som jag vill ha men tror inte att de hinner leveras innan tävlingen på lördag... Får kila in på Kicks och se om de har något av intresse där.

Jag och R (+hund) cyklade till Stadsskogen för en eftermiddags/kvällspromenad. Verkligen trevlig och vi gick inte vilse (!) trotsa att vi irrade runt på alla möjliga olika stigar som Trollstigen, . Kul att se lite annat än åsen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0