laptop + stero = sant

2009-11-01 @ 21:13:00

Sedan jag köpte min laptop (drygt ett år sedan) har jag inte kunnat använda mina älskade högtalare som jag hade till min stationära dator. Laptopen och högtalarna går inte att koppla ihop utan jag skulle behöva någon slags adapter/ljudkort (5.1?). Det har gjort att jag lyssnat på musik genom de kassa laptophögtalarna, kvalitén vet nog de flesta hur den är.

Idag kom jag dock på den briljanta idéen med att koppla ihop laptopen med min stereo, har en sladd som jag brukar använda mellan ipoden och stereo. Kopplade iaf ihop laptopen och stereon med sladden och det funkar superbra, att jag inte kom på detta tidigare!?! Enda nackdelen är att jag nu har en lång sladd som hänger mellan laptopen och steron... Men det kan jag nog leva med och jag kan ändå inte röra mig på den ytan där sladden hänger, eller när jag ska böja mig till skrivaren, som för tillfället står på golvet, så hänger sladden lite ivägen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0