We ARE the champions!

2009-05-31 @ 21:23:18
Hur gick detta till egentligen? Vi alla är nog lite chockade faktiskt.

Vi vann dagens omgång och slog därmed alla "dressyrelever" från Strömsan. Detta betydde att vi även vann totalt!! Tur att jag har bra lagkamrater som kan prestera när jag själv inte gör det. Min ritt i lagklassen var verkligen "katastrofal", L kopplade bort mig totalt men det är bara att ta nya tag.

Första klassen gick något bättre, slutade på en 14e plats och det var 9 placerade. Hon kändes superfin inne på framridningen i ridhuset, jag behövde bara tänka trav, mellantrav osv samt att hon hade väldigt luftiga steg. Sen ute på banan så var det kontrollfreaket L i farten och latjade runt. Jaja som sagt, bara att ta nya tag.

Målet för tävlingsåret, gällande dressyren, som vi satte upp på tävlingsmötet i början på året var att vinna div 3, vilket nu vi gjort. Därmed är vi även kvalade till div 2 i höst, vilket också var ett av målen. Det som är kvar nu av alla mål är att kvala tillbaka till div 1, det ska vi fasen se till att fixa nu! 

Det är nog första gången som klubbens lag vinner en lagserie i dressyr, har ju alltid varit en hoppdominerande klubb. Nu har både ponny och storhästlagen vunnit, samma helg också! Vi är på frammarsch...


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0