Vårens välkomst

2009-05-01 @ 18:47:26
Kvalborgs firandet skippades och jag tillbringade kvällen framför Greys Anatomy. Detta var nog klok då jag idag hade varit alltför sliten efter 2 dagars festande.

Valborg började med en tur ner till stan för att kika på forsränningen, sjukt mycket folk och det var inte många flottar som skymtades pågrund av detta. Framåt eftermiddagen och kvällen blev det grillning med ett gäng trevliga människor. Jag tog det ganska lugnt medans vissa intog lite för mycket av det goda. Framåt 2-tiden så avtog festen och det var dags att sova.




Nästa år tänker jag nog bojkotta detta överreklamerade spektal alternativ verkligen fira det på Upsaliensiskt vis = kvalborgsfirande, champagnefrukost, champagnegalopp, mösspåtagning, häng i någon park, grillning och nationsrunda (trots att det är så överreklamerat).

Efter några få timmars sömn var det dags att sätta sig på bussen och bege sig mot byn.
Nu har jag varit och rida L, det gick väl ingevidare då han var ganska okoncentrad och jag red på ett raktbett istället för det 3-delade. Imorgon kommer jag dock att byta tillbaka till det vanliga då jag tycker att hon fungerar bättre på det. Tränade lite bågar med förvänd galopp och det fungerade helt okej tillslut, damen har ju en tendens till att byta galopp lite som hon vill ibland ;P.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0