Redo för final

2009-05-24 @ 10:50:45
Nästa helg är det dags för finalen i div 3. Ponnyerna som leder stort inför finalen tävlar på lördagen och vi (häst) som ligger tvåa när båda zonerna slagits ihop tävlar på söndagen. Ponnyernas vinst i serier är i princip redan klar och det enda som kan hota dem är just sjuka/skadade hästar eller att de kommer sist och det laget som ligger två vinner. För att vi däremot ska vinna totalt krävs det i stort sätt att vi vinner sista gången och då måste vi slå laget från Strömsholm med en massa dressyrelever, men det ska vi nog fixa (önsketänkande).

Väntar nu på att startlistorna ska komma ut så att jag kan se lite mera exakt vilket motstånd vi kommer att möta. Denna tävling kommer att bli riktigt spännande på flera sätt samt att det är utomhusdebut för L och mig tillsammans. Det är verkligen skönt att tävlingsplatsen inte ligger alltför långt bort, ca tio minuters resväg och inom kommunen. Har hyfsat bra minnen från denna plats då jag och G (lektionshästen jag tävlade förut) tog en tredje placering där för något år sedan.
 

G och jag för drygt ett år sedan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0