Dagen bara försvann

2009-05-23 @ 18:51:18
Vet inte riktigt vart denna dagen tog vägen egentligen. Åkte till stallet vid tio tiden för att mocka åt mina hästar, var hemma sen igen vid 11. Käkade lunch och cyklade tillbaka till stallet vid 12.30 för att rida hästarna.
Började med att rida Z bus, var verkligen längesen jag satt på honom och han har verkligen utvecklats. Nu är han mycket stadigare och orkar bära sig mycket mera själv. E har verkligen gjort ett bra jobb med honom! Testade lite frmadelsvädningar som E sa att de hade lite "problem" med. Z gjorde dem riktigt bra men jag krävde inte att han skulle ta så många steg åt gången samt att de inte behövde vara jättecentrerade.

Efter Z var det dags att ta tag i tanten L. Började med att rida utan graman och ja det var ett riktigt helvete. Gick och hämtade gramanen och det blev lite bättre. På slutet red jag utan gram och då kunde hon ställa igenom riktigt ordentligt åt båda hållen. Det är i alla fall ett lite steg mot rätt riktning. Imorgon är det dressyrträning som gäller!

När båda hästarna var ridna var det dags för dressyrmöte, det tog ca en timme. Sen cyklade jag hem och nu vet jag inte riktigt vart min dag har tagit vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0