Mocka skit

2009-06-12 @ 11:37:19
Idag har jag jobbat, mockat en massa skit och släppt ut hästar. Jag och I delade på stallsysslorna och vi var riktigt snabba! Släppte ut alla hästarna vid halv 8 och kvart i 8 var vi redo att börja mocka, en timme senare var vi färdiga mockning, vattenhinkspåfyllning, höfodring. Efter ytterligare en stund var vi färdiga med sopningen av stallen. Några maskiner tvätt hann jag med också, skönt att det finns maskiner som sköter sig själva ;P.

När jag var klar med stallet så fixade jag klart åt L, passade även på att slänga in hennes skita täcken i tvättmaskinen. Vi har ju inte haft någon tvättmaskin på ett tag då den gamla gick sönder och det tog ett tag att få en ny, så det har samlats mycket tvätt på hög inne i sadelkammaren men nu kan vi äntligen ta tag i all skit.

Satt sen och snackade skit en stund med F innan jag började fodra lunchkraft till alla hästarna i stallet, sedan cyklade jag hem. Det var riktigt skönt att göra någonting och inte bara vara hemma, skönt att göra nått med hela kroppen också.

Ska tillbaka efter lunch och ta in "mina" hästar och sedan rida L, blir barbacka då sadeln är åt helvete som jag skrev tidigare. A fick låna en barbacka gjord så jag ska testa att rida med den.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0