Dagens to do

2009-06-08 @ 13:00:36

Rida L
Sköta L
Vara med när ET kollar L
Vara hundvakt
Träna

Ja som ni ser är jag nästan klar med dagens måsten. Har varit nere i stallet hela morgonen för att fixa L. Gick väl hyfsat att rida. Sen kom M och skulle kolla henne, hon fick akupunktur mm. Han kollade även sadlarna och de ligger verkligen åt helvet galet, precis som jag trodde. Det är därför hon har tappat så himla mycket myskler på ryggen efter sadelbytet, även det precis som jag hela tiden har påpekat. Dressyrsadeln som är ganska ny och alldeles ny stoppad, ver verkligen den största katastrofen. Stoppningen är borta och den ligger på bogarna, den ska vara utprovad men se hur det gick... AL skulle iaf ha ut en annan sadelprovare till en av sina hästar (även hon är trött på allt slarv från sadelmakeriet) och A passar på att få L kollad då med. Nu blir det att rida barbacka ett tag fram över och på träningarna får vi använda Ss dressyrsadel (ja den kan vi använda annars också men den låg inte helt hundra den heller men bra mycket bättre än L egna sadlar).

På fredag blir det jobb, ska fixa stallet ist för E. Tjänar väl inga stora summor men det blir iaf några kronor extra vilket jag verkligen behöver.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0