Mål

2009-07-20 @ 11:38:00
Mitt mål har länge varit att rida Msv. Ett mål som kanske inte är så lätt att uppnå om man som jag bara tävlat ridskolehäst (startat LA). Nu har jag en häst med potential att klara det, hon har tidigare startat Msv med halv bra resultat.

I år har  vi hittills varit ute på 4 tävlingar, med verkligen blandade resultat i LB (en placering) och LA. Vi har inte lyckats hålla ihop programmet från start till mål, men det är bara att träna vidare. Vi behöver mera tävlingsvana tillsammans, dels behöver hon komma ut på flera tävlingar så att hon inte blir lika laddad varje gång. Det är roligt att hon tycker att det är kul att komma ut på tävlingsbanorna men ibland så tycker hon att det är lite för roligt...

Nu är jag verkligen peppad på att träna vidare mot mitt mål, men det är inte så enkelt då jag i terminerna rider hästen max en till två gånger i veckan då jag studerar på annan ort.

För att rida Msv så krävs det ridning på kandar och det håller jag på att träna på nu, eller ska börja och den gången jag ridit med det kändes det bra.

Detta måste funka innan vi ger oss in i en Msv:
Kandar - träning på går.
Kunna rida i samlade gångarter - behöver träna mera på det.
Byten - lite finslipning behövs.
Enkla byten - funkar på träning.
Skolor - funkar bra.
Ryggning - behöver träna mera på rakheten.
Skrittpiruett - funkar bra.

Någon Msv start blir det nog tidigast i vår, i höst ska vi försöka få ihop bra resultat i LA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0