Kungafamiljen utan hjälm

2009-07-14 @ 18:22:41
Dagens rubrik på expressen.se är så här har ni aldrig sett kungen. Samt kommentarerna om att de sitter och rider utan hjälm, det var ju rubriker för något år sen när Madeleine satt och red utan hjälm. Jag har svårt att bli upprörd över detta, visst ska man ha hjälm när man rider. Det har dock hänt mig att jag själv ridit utan, när det har varit otroligt varmt eller kallt och man vill ha en mössa, men det är inget som jag gör till vardags. Förbundet förespråkar användandet av hjälm. Sen att alla (undantag juniorer) som rider Msv klasser och över sitter och rider i hatt (vilket jag inte har något emot) och inte hjälm, det är till och med reglerat i TR, verkar vara en helt annan sak. Tycker att det verkligen är dubbla budskap, om de nu ska vara så himla på när det är någon som syns på bild utan hjälm. Visst det kanske inte ser så bra ut för alla barn och ungdomar om deras förbilder (kanske inte direkt kungen) sitter utan hjälm, men vad tror de att dressyrryttarna gör på hemmaplan? De flesta sitter och rider utan hjälm. 

Samtidigt hade det blivit en massa skriverier om Kungen med familj hade varit ute och cyklat utan hjälm? Nej jag tror inte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0