Hemlängtan

2009-07-25 @ 19:11:59
Idag har min dag bestått av jobb och åter jobb. Uppstigning kl 6 imorse och jag var i stallet och fodrade runt kvart i 7. Sen har jag packat hö, mockat, fixat vatten och ridit. E kom så vi hämtade hem G och M från betet, snacka om att de ville hem. G gnäggade väldigt när jag kom och skulle sätta på honom grimman och han nästan kastade sig i den, var verkligen som han sa att kommer du ÄNTLIGEN och hämtar mig. Bråttom hem hade han också. De 5 ponnyerna som ska gå kvar till mitten av nästa vecka var bra sugna på att få komma hem de med, de verkar ha tröttnat på vildhästlivet.
Vilket välkomnade G och M fick av RS-hästarna som varit hemma hela sommaren, de gnäggade och gnäggade. Riktight härligt att se.

Joggade N en sväng och han var lika sten som vanligt. Sen var det Ls tur, tog kandaret idag och gud vad hon var fin. Riktigt rund och mjuk, I like!

Imorgon är det jobb igen och då har jag 8 hästar istället för 5 att sköta. Kommer att ta lite extra tid... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0