Äventyr

2009-07-17 @ 20:09:04
Idag har L varit med om ett riktigt äventyr, jag och E på sin Z red iväg till sjön. Först så måste man ju pasera genom hela jäkla byn och sedan över den stora vägen, detta tog nog runt 50 min. När vi väl var där var det dags att se om våra hästar var badkrukor. L tvekade bra länge och jag var tvungen att hoppa av och gå ut en bit innan hon vågade ta några kliv i sjön. Jag hoppade upp igen och gjorde en ny anridning på vattnet och L gick ner! När hon väl var i vattnet så tror jag att hon tyckte att det var skönt och superkul, det bara lyste glädje om hela henne. Tänk vad hon får uppleva på gamla dar. 

Z då, jo han var helt förstenad uppe på den lilla stranden och tänkte minsann inte ta ett steg i den där sjön. Vi försökte locka i honom medans L och jag var ute i vattnet, men icke. Sen efter jag och L gått upp och i några gånger så hängde E på med Z i Ls svans. Efter några steg så hör jag bara en stor jäkla plums och vem är det inte som har hoppat ett jättehopp rakt ner i sjön? Jo Z. E flyger av med kläder och allt i sjön och Z simmar rakt ut mot mitten av sjön. Vilken syn detta var alltså, det skulle ha filmats. Som tur är så vänder Z när vi ropar på honom och han simmar tillbaka och  springer upp på land mot L och mig. 3 av hans benskydd ligger och flyter ute i vattnet och E som redan är heldoppad efter avramlingen simmar ut och hämtar dem. Vad vi garvade åt detta på hemvägen.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0