A lot of horses

2009-07-31 @ 19:25:54
Idag har jag ridit 3 hästar, det ska jag även göra imorgon. puh
Började med Z och han var faktiskt ganska framåt mot vad han varit den senaste tiden. Skrittade fram honom på volter och serpentiner, joggade sedan igenom honom ordentligt, han fick gå ganska lång och låg. I galoppen växlade jag mellan volter och fyrkantsspåret. Travade även av honom lång och låg. Efter ridpasset plåstrade jag om hans någon dag gamla balltramp.

Sedan var det dags att hämta in L, hon var längst bort i hagen men när jag ropade kom hon och kompis C galopperande mot mig. L fick gå på kandaret idag, hon var något tjurig mot högerskänkel och protesterade lite. Jobbade mycket med tempoväxlingar och skänkelvikning, öppna och sluta. När jag travade av så kändes hon riktigt hyfsad.

Efter L så var det min favvo Gs tur, han är under igångsättning efter betet. Red honom första gången efter betet igår och då blev det mycket skritt och lite jogg på halvlång tygel. Idag ställde jag lite mera krav på honom och även han fick gå lång och låg. Han var riktigt trevlig, bjöd på framåt och kändes ganska mjuk. Han är bra go min "lilla" G!

Imorgon är det L, G och W som ska motioneras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0