Snöridning

2009-12-27 @ 11:17:34

Ordningen är återställd nu när Emma pemma har masat sig hem från Tyskland. Idag gav vi oss ut på en lite tur i den härliga snön och den härliga kylan. Som traditionen bjuder när vi ska ut och rida på vintern så blir det svinkallt, idag hela -15 grader (vart kom den ifrån undrar jag, igår var det nollgradigt). Det positiva med kylan var att jag inte behövde oroa mig för snöstyltor då L inte har några snösulor och jag slapp således tillverka egna av glassförpackningar.

Vi trotsade kylan (som vanligt när det gäller oss) och begav oss ner på fältet en sväng och travad och galopperade (lite) i den djupa snön (=40 cm). Ingen hade ridit där innan oss så det var hur härligt som helst att trava runt i den oupptrampade snön. Hästarna njöt också. Härligt värre 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0