Low battery

2009-12-02 @ 19:45:32

Klockan 00.20 i natt fick min brandvarnares batteri för sig att ta slut. Jag hade nästan nyss somnat och sedan vaknade jag av ett pip, kopplade inte direkt vad det var som lät. Till att börja med orkade jag inte gå upp och drar ur batteriet utan försökte sova vidare, efter två pip inom tio minuter så beslöt jag mig för att gå upp och försöka få ur batteriet. Det visade sig inte vara alltför lätt. Orkade inte gå ner till köket och hämta en köksstol så jag tog min skrivbordstol med hjul (fy på mig). Balanserade på stolen med en hand hållandes i dörrkarmen och med den andra försökte jag ta ner brandvarnaren. Efter att ha vridit åt alla möjliga håll så fick jag tillslut ner den jäkel. Nu skulle ju bara batteriet ut, det satt som gjutet men lyckades även pilla ut det efter några försök. Sedan var det dags för det lättaste av allt att sätt tillbaka den igen, jo tjena det var visst inte så enkelt. Lyckades få in ena pluppen i hålet men den andra ville, men efter även här några försök så  gick det vägen och jag kunde vrida fast brandvarnaren. Roligare kan man ha på natten...

Nu sitter det inget batteri i varnaren och jag hoppas att det inte börjar brinna, dock så lär jag höra den som sitter i trapphallen. Den hördes i alla fall när den batteri höll på att ta slut, dock så är det inte alltför lätt att byta batteri på den, då den sitter väldigt högt uppe (runt 4m ?). Hur någon lyckades placera den där är ett mysterium... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0