Ponnyridning

2009-08-03 @ 13:24:05
Nu är jag hemma på lunch efter 5h jobb. Idag har det mockats, fixats vatten, hö, sopats och ridit. Jag fick ta mig av ridskolans fyra ponnyer och G. Stallvärdinnorna skrittade och travade fram hästarna och sen red jag dem ca 15 min. Alla kändes fina och trevliga, var bra många år sedan jag satt på dessa små godingar. Red häsarna på löpande band så det gick väldigt smidigt, bra när man har hjälp med att rida fram och "av" hästarna. G fixade jag själv eller bad en rida fram honom åt mig, han kändes något mattare idag, men annars helt okej.

Nu ska jag snart åka ner och plocka in alla hästarna så att de får äta sin eftermiddagsmat.

Resten av veckan kommer nog att se likadan ut, jag kommer att vara helt slut när denna vecka är över. 5 hästar att rida och 14 (+minisarna) att mocka åt. Men det är kul så det kommer att gå galant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0