Frånvaro

2009-08-17 @ 15:50:27
Nu har jag varit ifrån bloggen några dagar igen, fy på mig. Tycker dock att jag har giltiga skäl, klubben har haft tävlingar, ponnymeeting, hela helgen lång och idag har jag jobbat.

I lördags var det ponnydressyr som stod på schemat, jag jobbade i sekreteriatet samt peppade och hjälpte M med sin ponny C på framridningen. De var riktigt duktiga även hon hade bestämt sig för att bara rida LCn, jag lyckades dock efter mycket tjat få henne att starta LBn som hon redan var anmäld till också. I LBn så slutade de precis utanför placering, synd då hon skulle ha behövt få en rosett för självförtroendet. Var i stallet från strax innan kl 7 på morgonen och kom hem strax innan kl 8 på kvällen. Lång dag.

Igår var det ponnyhoppning, satt hela dagen i domartornet och skötte den datoriserade tidtagningen. Det är kul att sitta där då man får se alla ritter, till skillnad mot att sitta i sekretariatet (det är kul det med men på ett annat sätt). Dagen flöt på bra och klubbens ryttare gjorde många fina ritter. F tog hem stor slam då hon placerade sig i samtliga starter under meetinget. Det räckte dock inte riktigt till seger i kombinationsklassen för kat D, där man kombinerar ihop placeringen i LB dressyren och LC hoppning. Den segern i gick till en annan klubbryttare så det var kul.

Idag har jag jobbat, mockat skit och ridit två rs-hästar. Skönt med lite extra kronor ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0