Första träningen

2009-08-08 @ 19:21:16
Idag var det dags för den första Malin-träningen, även min första träning för henne. Har inte suttit på L på hela veckan så förutsättningarna var väl inte dem bästa direkt, samt att denna dag har varit supervarm. Malin har ju ridit L så det är en stor fördel då hon vet hur hon funkar. Började med att trava fram och rida bogen in, göra övergångar och lägga volter efter fyrkantspåret. Sedan red vi lite förvänd sluta även det efter fyrkantspåret. Jag fick rida väldigt mycket yttertygel och innerskänkel, helt annan ridning än den jag är "van" med. Funkade verkligen och L kunde så småning om slappna av lite. Vi var tre i gruppen och i galoppen så red vi en och en, dock blev det inte så mycket galopp för min del då L inte riktigt orkar hålla ihop sig än efter "vilan". Jag fick jobba på med traven och det var jag mycket glad för. Nu har jag väldigt mycket att jobba med, lösgörande arbete och jag fick mångar tips.

Är supernöjd med M som tränare och hon är verkligen engagerad, så himla roligt! Kul att hon nu kommer att komma varannan vecka, hoppas bara att jag får låna L och inte att A ska vara med och träna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0