Dressyrträning

2009-08-09 @ 20:36:55
Idag var det dags för den sedvanliga E träningen igen. Det kändes som om träningen igår hade givit något och jag kunde nästan börja där jag slutade. Vi red på en stor serpentinbåge över hela ridhuset, 3 bågar där "böjarna" var mot kortsidorna ist för som vanligt mot långsidan. På långsidorna jobbade jag med förvänd öppna och sluta, väldigt bra för L då hon inte kan vara lata och klättra på väggen med ytterbak. På kortsidan reds skänkelvikning med huvudet mot väggen och på de raka delarna i serpentinen jobbade jag med mycket övergångar, red övergångarna i öppna resp. sluta. Var mycket självständig ridning då man fick lägga in grejerna på denna linje hur man själv ville. Vi red denna övning i alla gångarter och utan stigbyglar (jag kommer att ha träningsvärk imorgon...).
 
L tyckte att denna övning var superjobbig då hon inte kunde få gå och lata sig, ibland så tränade vi inför antagning till Spanska Ridskolan, hon var även sjöblöt av svett och alldeles löddrig överallt. Men tror nog inte att hon gått så här bra som hon gjorde stundtals på bra länge. Det är bara att fortsätta träna på, ska nu rida mycket förvända skolor så att hon inte kan ta stöd på väggen. Ska även fortsätta med det som M tipsade om igår, att rida mycket yttertygel och innerskänkel (till en början ställa utåt och för att sedan succesivt kunna ställa inåt) för att hon ska ta stöd på yttertygel ordentligt , samt vända på volt med hjälp av många små vändningar med innertygel och ytterskänkel.

Det är verkligen kul att träningarna har börjat igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0