Det gäller att inte ge sig

2009-04-25 @ 21:59:25
Att det ska vara så himla svårt att ta några simpla halvhalter ibland, ja det tycker verkligen L. Igår när jag red så fungerade dessa inte alls vilket gör att hon tar alldeles för många egna initiativ. Jag satt en timme ute i paddocken igår och traglade trav - halt - trav - halt och så vidare för att hon skulle lyda mina halvhalter direkt. Gav väl inte allt för mycket igår, men gick hyfsat tillslut...

Men idag så kände jag att detta traglande gett resultat, fick dock påminna henne lite ibörjan av passet. Men annars så väntade hon på mina direktiv och kändes riktigt mjuk och fin, förhoppningsvis är hon lika dan imorgon på tävlingen.

Nu ska jag gå och lägga mig och ladda inför morgondagen. Förhoppningsvis så laddar inte "min" häst så himla mycket. Dock så såg hon ut att veta vad som var på gång när jag både badade och knoppade henne nu på kvällen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0